Kasihan..

Sakit hati aku takde sape kesah.. Punyalah aku nak jaga hati semua orang tapi last-last aku juga yg sakit.. Setiap rintihan orang aku dengar tapi masa aku nak luahkan, tiada seorang manusia pun peduli.. Kasihan~

Aku juga punya hati, luahan, keluhan, sikap perikemanusiaan, sifat lemah dan kuat walaupun tiada siapa peduli dan tahu. Kasihan~

Aku tak pernah minta untuk kekal bahagia tapi berilah aku rasa bahagia sebahagianya walaupun sekejap.. Aku tak pernah minta untuk kaya sekaya kayanya sebab aku tahu dengan wang, kasih sayang tu jadi murah sesangat.. Bukan kasih kerana akal dan budi tapi kasih kerana wang semata-mata.. Murah sangat cinta dan kasih tu kan?      :')

Akal tu dinilai melalui cara pemikiran, cara reaksi kita terhadap sesuatu dugaan/cabaran/nikmat.. Jika kemarahan yg kau pilih, maka musnah kebahagiaan itu.. Jika kesedihan yg kau pilih, maka menangislah kau sepuasnya.. Jika ketenangan yg kau minta, maka kau akan seronok apabila ditimpa ujian yg besar kerana masa tu kau akan lebih dekat dgn Tuhanmu,Allah SWT..

Engkau tahu Allah akan sentiasa bersama kau, kau gembira, kau sedih, Allah tetap ada jika kau sentiasa ingat padaNya masa susah senang kau.. Rasa kesal dalam hati tu kau boleh buang jauh, sebab kau yakin pada takdir dan aturan Allah.. Kan aturan Allah tu jauh lebih baik drpd aturan manusia.. Lupa ke?   :')

Tiada apa untuk dikesalkan,
Tiada apa untuk ditangisi,
Tiada apa untuk dimarahi,
Tiada apa untuk bahagia,
Melainkan kebahagiaan di 'sana' kelak..

Assalamualaikum..

Leweh

Kau tahu apa tu leweh? L E W E H.

Most of people know me and myself will be ask
'Nape kau ni leweh sangat?'
'Cuba bersemangat sikit buat itu, buat ini.'
'Nape mcm takde semangat nak hidup ni?'

Huhuhuhuhuhu.. Tahu kenapa aku leweh? Sebab hati.
Hati ni dah selalu sangat dengar kutukan,kritikan, suara-suara langau dsb

Kau rasa sape je tahan dengan semua tu? Sebab aku dah malas nak ambil kisah tentang apa orang kata pasal aku. Even kawan kau sendiri boleh sebarkan kisah terburuk dalam hidup kau, kau tak insecure ke bila share bad experiences kau kat orang lain??

Mulut manusia ni memang tak boleh tutup langsung. Mcm ada peribahasa ni 'Mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia bagaimana nak menutupnya.' Langau besar mana pun lalu, manusia ni tetap nak mencekik .. Faham tak kiasan aku tu? Huhuhuhu

Walaupun cerita yg kita dengar tu tersangat teruk dan tak elok utk diceritakan, kita tetap nak sebarkan jugak sebab kita ni orang fasik..
FASIK aka orang yg tahu hukum perbuatan yg dosa tapi tetap melakukan dosa tu.. Sebab kita ni ada sesuatu keinginan untuk membualkan sesuatu (nak jadi peramah lah konon)   pastu kita rasa semua benda yg kita tahu nak beritahu semua yg kita kenal padahal kita tak tahu cerita tu betul ke tidak.. Dah terang lagi bersuluh kau sedang buka aib seseorang.. Entah-entah boleh jadi fitnah pulak..

Aku malas nak ambil peduli lagi dah.. Balik-balik aku je yg sakit hati, terluka, yang dok menangis 24/7.. Orang lain tu tak fikir mende pun.. Penat-penat jaga hati dia, tetiba dia pula yg sakitkan hati kita.. Huih.. Betullah, hidup ini memang penuh cabaran.. Yang kecil pun kau boleh rasa besar, kadang-kadang bila tiba kekuatan Allah berikan untuk kau, kau rasa dugaan yg besar tu kecil sangat.. Sebab kau dah reda dan kau lebih mendahului urusan akhirat berbanding urusan dunia yg entah pahape entah..

Assalamualaikum wa laila saeda,ya ard!