1,2,3 Ummi dan 4 Ayah ...


Kadang-kadang aku musykil dengan manusia zaman sekarang ni... Walaupun, Ummi yang utama tetapi ayah pun kene hormat juga.. ummi memang banyak berkorban..Ummi hampir separuh nyawanya lahirkan kita kat dunia ni.. Ayah pula beri kita makan, tempat berteduh, beri kita pakaian dan macam-macam lagi.. Tetapi ummi dan ayah tak pernah minta apa-apa balasan duit ke cek ke.. Tapi cuma satu je, ummi dan ayah nak tengok kita berjaya capai cita-cita dan nak kita jadi anak yang soleh dan solehah belaka !

Tapi kita macam nak tak nak je belajar, pegi sekolah, nak solat , nak puasa.. Adakala terdetik dihati ni , betapa sedihnya kalau ummi dan ayah tahu yang kita tak belajar, kita tak pergi sekolah dan kita tak solat serta berpuasa.. Betapa kecewa dan hampanya ummi dan ayah kita,kan? Solatlah dimana pun kamu berada, Allah pasti menjagamu.. In shaa Allah..

 *Allah sentiasa dekat dengan kita tapi kita susah nak dekatkan diri kepada Allah..*


Sesungguhnya Syaitan telah berjanji akan menyesatkan umat Nabi Adam tanpa kenal erti penat dan lelah...Sesekali terfikir juga , Kenapalah Syaitan ni tak pernah penat untuk menyesatkan umat Islam? Agak-agak bila syaitan akan berhenti untuk menyesatkan kita eh?
Kekadang nak juga penuhkan segala perintah Allah tapi tu lah ada je hasutan yang Syaitan berikan..

Setakat ni saje lah eh? Kerja sekolah memang belambak , bertimbun !
 
~Assalamualaikum~